Volkswagen Golf Mk 7 er på vej af samlebåndet – men tunere som HGP er ikke færdige med den tyske hatchback endnu
Langt fra faktisk. De tyske tunere fra HGP-Turbo mener, at der stadig er en masse liv i den udgående platform. Ved at skrue på flere komponenter i den to-liters turbo-motor og forkæle den med et firere åndende udstødningssystem, er resultatet da også imponerende.
Fabriksbilen har 310 hestekræfter og 400 newtonmeter. HGP tilføjer yderligere 170 hestekræfter og 215 newtonmeter i den firehjulstrukne bisse med det syvtrins DSG-gear.
Så lander vi på 480 hestekræfter og 615 newtonmeter ved 4.500 omdrejninger – langt mere end selv den kommende Golf R Mk.8 kan drømme om.
Tuneren fra Ohmden hævder, at det får Golf’en til at spurte fra 0 til 100 km/t på sølle 3.2 sekunder. Tæt på halvtandet sekund hurtigere end fabriksbilen. Desuden vil HGP gerne fjerne den tophastigheds-begrænsningen, bilen møder ved 270 km/t.
Det lyder dyrt, men med en pris på 9.900 euro er en opgradering af den kaliber set dyrere.