Der skal mere end et par ponyer til at flyttet den næsten to ton tunge bil
Og det må man sige, at denne Lamborghini Urus har. Faktisk har den 960 af dem. Ikke at den fire-liters, twinturbo-ladet V8’er dog lyder sådan.
Faktisk er lyden af blinklyset nærmest højere i sin frekvens. Tys motor eller ej. Det rykker ikke ved, at Lambo’en her er en djævel, når først den slippes løs på et stykke Autobahn uden hastighedsbegrænsning.
Det kan kun lade sig gøre, fordi de gale tunere fra tyske HGP har kigget på bilen. Eller rettere har de smidt deres Stage 2-kit efter V8’eren.
LÆS OGSÅ: Manharts Audi RS Q8 er et monster med 900 hk
Hvilket altså betyder 960 hestekræfter og massive 1.250 newtonmeter. Til sammenligning kan fabriksbilen ‘kun’ prale af 650 hypper og 850 Nm.
Meget overraskende har HGP ikke skiftet ud i de fabriksmonterede turboer. I stedet har man kun kastet sig over bilens motorstyringen – hvilket altså også har vist sig at være mere end rigeligt!
Og det er så faktisk ikke hele sandheden. For et nyt Akrapovic-udstødningssystem og anden indsugningsmanifold har man også fundet plads til.
Fremad! Eller ‘forza’ som italianerne på Lamborghini-fabrikken i Sant’Agata nok ville sige.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se den vilde Lambo i Autobahn-aktion