Er Audis egen RS6-fortolkning ikke brutal nok, så spørg en tuner om hjælp. Vi foreslår HGP Turbonachrüstung
Hver gang, Audi præsenterer en ny RS6, finder fabrikkens ingeniører flere hestekræfter. Det afholder dog ikke diverse tunere fra at fra at finde endnu flere.
Tag nu HGP og den nyeste RS6 C8 eksempelvis. Fra fabrikken yder den store power-stationcar 600 hestekræfter og 800 newtonmeter fra en fire-liters biturbo V8’er.
LÆS OGSÅ: E-klasse med 788 hk accelererer som en superbil
Det betyder, at HGP-RS6’eren kapper 0,5 sekunder af sprinten fra 0-100 km/t i forhold til fabriksbilen, der skal bruge 3.6 sekunder på at flytte de 2.2 tons vægt.
100-200 km/t tager 6,8 sekunder. Og bilen fortsætter allerede nu et godt stykke forbi 330 km/t.
Er det af en eller anden årsag alligevel for lidt, og kan du ikke vente på Audis egen, kommende RS6 Performance-model, så har tunerne fra HGP måske svaret.
Deres “Stage 1”-opgradering af RS6’eren byder op til Autobahn-dans med 786 hestekræfter og hele 1.086 Nm. Og det alene fordi man har modificeret motorstyringen. Stage 2 og Stage 3-opgraderinger – med større turboer og endnu flere muskler – er på vej, lover HGP i flere opslag på de sociale medier.