Dagene med den dybde rumlen fra en Corvettes V8-motor er forbi. Den nye flat plane-konstruktion får nemlig C8’eren til at lyde markant anderledes.
Når Chevrolet trækker camouflagen af den kommende C8 Z06, skal du ikke undrer dig over, hvor du mon kan have hørt bilens V8-lyd henne før.
Ferraris V8-modeller alle dage være flat plane-konstrueret, og det er den vogn Chevrolet altså er hoppet med på. Det betyder omvendt, at Corvetten nu ‘skriger’ mere end nogensinde før, når pedalen sendes mod vognbunden.
Men væk er altså det dybe brøl, som ‘Vetten med cross plan-krumtap ellers alle dage har været kendt for. Omend det ikke kan overraske, at Chevrolet går mange nye veje ved at placere motoren centralt i bilen og ikke mellem forhjulene som tidligere.
Om det så er godt eller skidt, er vel dybest set en smags sag. Så vi nøjes med at konstatere, at den nye Z06 absolut godt kan finde vejen ud af starthullerne. Motoren er formentlig en 5,5-liters sag med op mod 627 hestekræfter.
Men alt det får vi svar på, når Chevy præsenterer bilen senere i dag.
Chevrolet præsenterer den nye Z06 for hele verden på en gang. Og det sker på mærkets egen youtube-kanal via live-linket herunder.