Annonce:

Honda slår sig sammen med skandale-firma fra Kina

Honda har valgt, at kinesiske Huawei, der snød med et 5G-udbud i Danmark, skal levere infotainment-systemet til mærkets fremtidige biler i Kina.

Annonce:

Trods flere skandalesager – bl.a. om snyd med 5G-udbuddet i Danmark, Færøerne og England, har Honda valgt at indgå et samarbejde med kinesiske Huawei.

Samarbejdet betyder, at det kinesiske teknologiselskabs infotainment-system finder vej til Hondas biler på det kinesiske marked. Dette strategiske valg kommer i en tid, hvor Honda oplever udfordringer med salget i Kina.

Det skriver mediet Enginepatrol.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

I de første 11 måneder af 2024 faldt Hondas salg i Kina med over 30 procent ifølge data fra China EV DataTracker.

Honda solgte 769.547 biler i denne periode sammenlignet med 1.064.975 enheder i samme periode i 2023.

Japanerne skyder selv skylden for faldet på den stigende efterspørgsel efter nye elbiler og hybridbiler med intelligent teknologi samt den begrænsede succes for Hondas e:N-serie af elbiler.

For at imødekomme de kinesiske forbrugeres forventninger har Honda lanceret et nyt bilmærke, “Ye”, specifikt til det kinesiske marked. De første modeller under dette mærke, Ye S7 og Ye P7 SUV’er, vil blive udstyret med Huaweis Qiankun ADS-system.

Qiankun ADS er et system, der skal gøre bilerne delvist selvkørende. Det inkluderer funktioner som Navigation Cruise Assist (NCA), der muliggør kørsel fra én parkeringsplads til en anden uden at ejeren griber ind over for bilen.

Læs mere efter videoen:

Huawei leverer allerede dette system til andre kinesiske bilproducenter, herunder Dongfeng, Changan og GAC.

Oprindeligt planlagt til lancering i 2024 er Ye S7 og P7 blevet udskudt til første kvartal af 2025. Udsættelsen skyldes utilfredsstillende investorforventninger til Hondas markedsføringsstrategier og den integration af AI-teknologi, der halter.

Når modellerne lanceres, vil de kombinere Huaweis system med Hondas egen Sensing 360+-teknologi. Dette indikerer, at Honda ønsker at bevare en vis grad af teknologisk uafhængighed fra det kinesiske statsstyre.

Læs mere efter annoncen:

For at sikre, at Ye-modellerne appellerer til kinesiske forbrugere, har Honda samlet et ungt team af udviklere med en gennemsnitsalder på 32 år til at designe bilerne.

Udover Huaweis teknologi vil Ye S7 og P7 have en 40-tommer augmented reality head-up-display (AR-HUD) og et 89,8 kWh stort batteri. Nøglekomponenter til bilerne leveres af virksomheder som CATL, Huawei og iFlytek.

Samarbejdet med Huawei understreger Hondas strategiske fokus på at tilpasse sig det kinesiske marked og drage fordel af den stigende efterspørgsel efter intelligent mobilitet i Kina. Succes for Ye-mærket er afgørende for, om Honda kan genvinde sin position på det kinesiske marked.

Læs mere efter annoncerne:
Responsiv Iframe


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Besøg vores annoncør:

Auto Show Annonce

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Læs også

Flere populære artikler

Læs også