Den MEGET orange bil er da også lynede hurtig.
M8 er BMW’s flagskibsmodel i GT-segmentet. Men hvor fabrikken mener, at 625 hestekræfter er rigeligt at hente ud af den 4,4-liters V8-motor med biturbo, er G-Power straks af en anden overbevisning.
Faktisk mener den tyske tuner, at det tal uden problemer kan være svimlende 900 hestekræfter. Det er i hvert fald hvad den nye Hurricane RR yder. Og ja, så selvfølgelig 1.050 newtonmeter. Bare for at få dig ‘lidt’ hurtigere fremad.
Her er dem nemlig ikke noget der hedder tophastigheds-begrænser. Monsteret stopper først med at trække ved 340 km/t – og det er kun, fordi dækkene ikke kan holde til mere.
Hvor hurtigt bilen er fra 0 til 100 km/t, har G-Power ikke fortalt. Men du kan roligt regne med, at den er hurtigere ude af starthullerne end fabriksbilen M8 Competition. Selv med firehjulstræk – eller xDrive som BMW siger – skal den bil bruge 3,2 sekunder på den disciplin.
Enormt dyr at bygge
Og apropos dækkene så måler de 295 millimeter i bredden på bagakslen. Med 285-30-montering er de en my mindre foran. Hurricane RR selvfølgelig også sænket og udstyret med et rustfrit udstødningssystem som slutter med 110 millimeter rørhaler i kulfiber. Dem er der fire af.
Prisen er det nok bedst ikke at spørge om. Betal og kig væk. Men nu du alligevel læser med her, vil G-Power gerne fortælle, at deres tilsvarende 5 Serie-ombygning, G5M Hurricane RR, løber op i 115.000 euro. Det svarer til 855.000 danske kroner.
Og det er beløbet uden donorbilen. Den skal du selv komme med.