Vi ser nok ikke den svenske skolepige vende på en tallerken lige med det første, men teknologi gør faktisk den svenske “mega-GT” miljøvenlig
Ikke bare er det første gang, de gale svenskere hos Koenigsegg har bygget en bil med plads til fire. Den 1.700 hestes Gemera er også god ved miljøet.
Med teknologi fra svenske Freevalve AB er den nye superbil nemlig ikke kræsen, når det kommer til det, der hældes i tanken.
Motoren er ganske vist en lille sag på kun to-liter og med tre cylindre, men hybrid-benzineren slubrer gerne alt fra det dyreste V-Power til helt Co2-netrualt brændstof i sig, fremgår det af en pressemeddelelse fra Freevalve AB i forbindelse med præsentationen af Gemera.
LÆS OGSÅ: Alfa i M3-angreb: Ny Giulia GTA har 540 hk
Det kan lade sig gøre, fordi man har fundet frem til en unik måde at styre indsugningen og flowet i udstødningen på, fortæller svenskerne.
Koenigsegg kalder da også motoren i Gemera for Tiny Friendly Giant (den lille, venlige kæmpe, red.).
Elsk den, Greta!