Det har ikke ret meget med superbiler at gøre. Men Lamborghini laver faktisk honning. Du kan bare ikke købe det.
At bilfabrikkernes logoer dukker op, på noget der har meget lidt med biler at gøre, er ikke noget nyt. Ferrari har eksempelvis deres egen forlystelsespark i Abu Dhabi. Og Lamborghini?
Ja, de laver blandt andet honning. Ja, den er god nok. Og det endda på fabrikken som er hjemsted for 600.000 bier. Det blev den i 2016. Det bliver til 460 kilo honning om året. Men det er ikke noget, Lamborghini sælger ud af.
I stedet er den eksklusive honning forbeholdt de ansatte. Den søde substans indgår nemlig i de julegaver, som Lamborghini giver de ansatte hvert år. Ud over at deres biavler-business beskæftiger italienerne sig også med leasing, en merchandise-bod og så selvfølgelig en afdeling for de rigeste kunder – squadra corse.
Porsche bijobber også
Her kan man komme og få alt, hvad man peger på. Hvis altså der budgettet er til det. Men det ændrer ikke på, at honningen er forbeholdt de ansatte.
Retfærdigvis skal det siges, at Lamborghini ikke er det eneste bilmærke, der bijobber (ja, det var med vilje, red.) som biavler. Porsche passer på 900.000 bier på fabrikken i Zuffenhausen.