Siden sommeren 2021 er Google-søgninger efter et bilmærke, som ikke findes, steget markant. Og det er Kias skyld.
I sommeren 2021 ændrede Kia logo. Koreanerne vil gerne bilde sine kunder ind, at de med det nye logo stadig skriver ‘KIA’ på samtlige af sine biler produceret efter sommeren sidste år.
Men nu afslører et kig i Googles data, at det altså langt fra er alle som køber den forklaring. Især briter, australiere, amerikanere og canadiere søger flittigt på bilmærket ‘KN’. Det har Twitter-brugeren Shwinnabego undret sig over.
Han har også fundet frem til, at folk søger efter fraser som ““KN SUV,” “KN car brand price,” “KN car brand electric, “What is KN car brand,” “KN Carnival car,” “What is KN,” og “KN Telluride car.”
Men de får en lang næse af Google-søgeresultater. Og mærket findes altså ikke. Heller ikke selvom der er 30.000 søgninger efter ‘mærket’ hver måned.
LÆS OGSÅ: Er det her verdens værste lakering? Audi A5 er blevet MEGET hvid
Det gør Kia til gengæld. Altså findes. Og med 1,83 mio. søgninger hver måned er de små 30.000 søgninger efter “KN” kun en dråbe i havet i den sammenhæng.