Hyundai vil vise, hvor meget gejl det er muligt at smide på en Veloster
Så det koreanske mærke tager en vild Veloster med til 2019-udgaven af Specialty Equipment Market Association. Eller SEMA Show som de fleste nok vil kende det.
Veloster N Performance kommer ikke på vejene lige nu, men er i stedet et koncept, som skal vise hvor meget, det er muligt at gøre ud af den koranske hatchback.
Hyundai lægger da også hårdt ud med en kæmpe hækvinge og en mere markant kølerhjelm. Indvendigt er man gået amok i alcantra-detaljer. Alt fra rat til instrumentbord og A-stolperne er beklædt med det populære kunststof.
LÆS OGSÅ: Ond civilvogn – Australsk politi undercover i BMW M3
Med ivrigt brug af kulfiber og aluminiumsdetaljer som gearknop og pedaler vil Hyundai gerne fortælle, at Veloster bestemt ikke er langsom. Ydelsesmæssigt ligger vi da heller ikke på den lade side.
Veloster N Performance nyder godt af den samme to-liters turbobenziner, som i findes i i30 N. Her er ydelsen 275 hestekræfter og 378 newtonmeter. Rigeligt til at sætte god med skub i de 19″ store alu-ruller fra OZ, som er omkranset af Pirelli P-Zero Corsa-dæk. For at få den montering til at se mere brutal ud har Hyundai-folkene sænket Velosteren med en gevindundervogn fra H&R.
Større bremser har man også fundet frem. Faktisk er skiverne hele 45 millimeter større end produktionsbilens 345 millimeter skiver.
Hvornår sætter I den i produktion, Hyundai?