Den tyske Opel-tuner Irmscher vil ikke ud med præcis, hvor mange hestekræfter, de har planer om at give Insignia’en – men det bliver omkring de 300 styk.
Den mest potente Opel Insignia i den danske importørs program er en 2-liters dieselmaskine med fire cylindre og 174 hestekræfter. Der er ikke længere nogen 2,8-liters V6’er på programmet.
Den motor havde 260 hestekræfter. På andre markeder findes bilens også med en to-liters benziner med 260 hestekræfter og så en 3,6-liters V6’er.
LÆS OGSÅ: Hvad blev der af Rieger Tuning?
Og alligevel lover Irmscher, at den blot firecylindrede motor kan mere, end Opel siger. Men tuneren har mere at byde på end teknikken under hjelmen. Der følger større hjul og kulfiber-detaljer med i pakken, hvis man sætter alle krydser.
Faktisk er både spejlkapper, spoiler og den bagerste diffuser udført i det fjerlette materiale – altså hvis budgettet er stort nok.