IMSA klinger måske hult i øregangen, altså lige indtil du ser, hvad de kan med Mercedes’er
Når du nu alligevel ejer en Mercedes AMG S 63 AMG, er de 603 hestekræfter fra den fireliters V8’er lige i underkanten. Indlysende!
Men vil du stadig gerne holde den luksuriøse diskretion, som standardbilen giver, så er det en god idé at opsøge de tyske Mercedes-tunerne, IMSA.
Her hæves effekt fra fabrikkens 603 hestekræfter og 900 newtonmeter til 720 heste i selskab med 990 newtonmeter. Selvom AMG S 63 i forvejen ikke er nogen langsom slæde med 0-100 km/t på bare 3,5 sekunder, siger IMSA desværre endnu intet om, hvor hurtig den svimlende opgradering gør S-Klassen.
Alt afhængig af højrefodens tyngde ændre V8’eren ude foran også lyd med et ‘justbart’ udstødningssystem, som IMSA kalder det.
Kig lidt nærmere på det tyske flagskib og du vil opdage, at det flyder med kulfiber. Tilmed er stumperne strategisk rigtigt placeret, så det ultralette materiale udover at se godt ud hjælper den store sedan med bedre aerodynamik. Så du skær luften bedre, når du cruiser med 280 på et stykke ubegrænset Autobahn.
Kølergrillen er også lettere modificeret. Desværre betyder det et farvel til den ikoniske Mercedes-stjerne. Stjernefraværet opvejes dog af fælgene. 21″ med 9″ i bredden foran og hele 10,5″ bagtil på en dækmontering, der hedder 295/30.
Navnet ‘S720’ er ikke super originalt og du får ikke samme ‘se her kommer jeg’-attitude som med et Brabus S-Klasse-kit, men rå er den nu alligevel, den IMSA-tunede Mercer.
SE DEN I GALLERIET HERUNDER