Fordi det, AMG har gang i, lige er sløjt nok.
Man skal være helt ved siden af for at mene, at en G63 er en sløj omgang. Men nu vel – det er der altså nogen der synes. Den slags har som regel ingen pengeproblem, og derfor eksisterer tunere som Manhart.
LÆS OGSÅ: Politiet er stoppet med at beslaglægge disse biler
En tuner der lander i noget, AMG allerede har rørt ved. I tilfældet her er der heller ikke meget at forstå. Det er et inferno, du slipper løs, hvis du trykker på pedalen længst mod højre i denne Mercedes-AMG G 63.
Nye turboer, et andet udstødningssystem og ny software i motorstyringen gør, at Manhart kunne hente vanvittige 809 hestekræfter og 1.170 Nm ud af topmodellen i G-rækken. Fabriksbilen må ‘nøjes’ med 585 hestekræfter og 850 Nm fra den 4-liters V8’er.
Prisen – altså for ombygningen – er der ikke noget ude om. Endnu. Men forvent ikke at de enorme hjul, den massive brug af kulfiber og tryllerierne under hjelmen er en foræring. Tværtimod.
Besøg dem her: manhart-performance.de