Annonce:

Jespers Fisker Ocean er plaget af mystisk problem:”Det sker hvert 5. sekund!”

Jesper F. var lynhurtig på tasterne, efter at Boosted i denne uge fortalte, at Fisker Ocean undersøges for et mystisk bremseproblem. Han kan nemlig genkende det på sin egen bil.

Annonce:

– Når det er værst, sker det hvert femte sekund.

–  Både med en gul bjælke på føreskærmen samtidig med en pisse-irriterende lyd. På en tur på 26 kilometer har jeg oplevet at få den samme alarm over 50 gange.

Sådan skriver en frustreret Fisker Ocean-ejer, Jesper F., til Boosted, fordi hans bil skriger op, om ‘at den automatiske nødbremse ikke er tilgængelig’. Kør forsigtigt, lyder advarslen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

LÆS OGSÅ: Fire mænd tiltalt for vanvittigt groft svindel med 203 biler

Selv mener han, at det formentlig drejer som om noget software der skal opdateres. Alarmen skyldes i mange tilfælde, at der kommer dug foran kameraet i forruden, mener Jesper F.

Det var dog slet ikke derfor, at Jesper F. i første omgang henvendte sig til Boosted. I stedet har Fisker-ejeren reageret på et problem fra USA, som han mener også at have oplevet i sin egen bil.

I USA kigger trafiksikkerheds-myndighederne lige nu på, om Fisker skal undersøges for brud på en række sikkerhedsbestemmelser.

Noget der også har ført til en række alvorlige klager fra Fisker Ocean-ejere i netop USA.

Læs mere efter videoen:

Især klager kunderne over, at den regenerative bremsning ikke er en mulighed, så snart bilen kører på lidt hullede veje eller i forbindelse med vejarbejde.”, skriver vi i artiklen som kan læses her.

Troede fejlen var hans egen
– Som Fisker Ocean-ejer kan jeg kun sige, at jeg kan genkende det, I skriver om bremserne. Det virker periodisk, som om bilen kortvarigt mister noget bremseeffekt.

– Jeg har indtil nu, troet at det var mig der var noget galt med. Men jeg har nogen gange tænkt “hvad fanden skete der lige der”, når bilen har gjort det, lyder det fra Jesper F.

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce

Fisker Ocean-ejeren siger dog samtidig, at han ikke oplever problemet hver dag. Derfor har han heller ikke klaget til Fisker i Danmark endnu.

Men efter artiklen på Boosted overvejer Jesper F. nu alligevel, om han skal gå den vej.

Læs mere efter annoncerne:
Responsiv Iframe

– Det er ret ubehageligt når det sker. Især fordi man ikke er forberedt på det. Det har været så meget, at hvis min kone har været med i bilen, er der kommet et “hvad laver du?”, når det er sket.

Fisker Ocean-ejeren er dog bange for, at hverken han eller andre ejere bliver hørt af bilmærket.

– Når man klager over noget her i Danmark, tager Fisker mod klagen. Men der sker ikke en flyvende fis. Alt går gennem USA. Og det lader ikke til, at de er så lydhør overfor de problemer, vi oplever som kunder, skriver Jesper F.

Læs mere efter annoncen:

Hos Carscoops har man forsøgt at forholde Fisker Inc. i USA kritikken. Men bilmærket har endnu ikke villet svare.


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også