Hans navn er Jorge Acosta, og han bor i Canada. Et sted hvor garagen er fyldt med replikabiler fra Fast and Furious-serien.
Som så mange andre i bilmiljøet sad Jorge klinket til sin stol i biografmørket, da den første Fast and Furious-film trillede over det store lærred. Det var i 2001.
Men som kun ganske få andre, hvis overhovedet nogen, har Jorge brugt de tæt på 20 år siden da på at samle på biler fra filmserien. Og vi mener ægte biler. Ikke bare legetøjsmodellen.
Og ægte er de så alligevel ikke helt. For Jorge har brugt tiden på at bygge replikaer af nogle af de mest ikoniske biler fra de efterhånden mange film i serien.
LÆS OGSÅ: Kommunen nægtede Eric en garage – sådan snød han dem alligevel
24 styk er det blevet til. Nok til at sikre ham, hvad der formentlig er verdens største samling af fast and furious-biler uden for Hollywood-studierne, hvor filmene optages. Alligevel har Jorge ikke tænkt sig at stoppe.
Planen er, at han har 35 ‘F&F-biler’, altså før konen siger stop. For at få råd til det fortæller Jorge Acosta at han har importeret og solgt japanerbiler. Blandt andet har han på bare de sidste fem år solgt 10 Supraere til andre.
Hjælp fra filmfolk
Jorge Acosta enorme bilsamling er da heller ikke gået ubemærket hen. Ifølge ham selv har han fået hjælp til at komme så tæt på filmoriginalerne af manden, der rent faktisk udtænkte dem (altså bilerne, red) i første omgang.
Han hedder Craig Liberman og ham kan du hører fortælle meget mere om Fast and Furious-universet lige her.
Hvor vild er Jorges samling egentlig, tænker du måske. Tja, han kan uden problemer genskabe den ikoniske scene fra den første film i serien. Du ved den, hvor Brian og Dom kører ræs og mulehår fra at blive knust af et godstog.
For ja. Jorge ejer også et replika eksemplar af Doms Charger.
Fast and Furious slutter i øvrigt med den 11. film i rækken. Læs mere om det her.