Stellantis absolut øverste chef, Carlos Tavares, forventer, at nogle bilmærker vil forsvinde, og at nogle vil ‘konsolidere sig yderligere’.
Tidligere på måneden afviste Stellantis’ bestyrelsesformand John Elkann godt nok, at verdens fjerdestørste bilkoncern var/er interesseret i Renault.
Men historien, som først dukkede op i den italienske avis Il Messaggero, vil alligevel ikke ligge sig ned.
For benægtelserne, der kommer både fra direktøren og bestyrelsesformanden, kan være spil for galleriet.
Det skriver Automobilwoche.
På den anden side har den franske regering, som ejer 15,01 procent af hele Renault-gruppen (Alpine, Dacia, Renault og Renault Korea Motors, red.), sagt så sent som d. 6. februar i år, at man bakker op om Renaults nuværende strategi.
En strategi, der betyder, at Renault forbliver selvstændig, selvom mærket teknisk set er en del af Renault-Nissan-Mitsubishi-alliancen.
Tilbage i januar lød det dog også fra Stellantis-direktøren, at man var ‘klar til at undgå et kapløb mod bunden’.
En bund, der muligvis vil betyde, at flere bilmærker, som findes i dag, vil være bukket under om bare en håndfuld år. Læs mere om det her.