Annonce:

Kæmpe-KIA vinder fornem pris ved Good Design Awards

Kia har vundet to prestigefyldte priser ved Good Design Awards 2023, der anerkender mærkets dedikation til engagerende design udtrykt gennem mærkets transformerende ‘Opposites United’-designfilosofi.

Kias ‘Opposites United’-designfilosofi blev første gang afsløret i 2021, med inspiration fra de kontraster, der er mellem naturen og civilisationen. Filosofien er mere end blot designet af mærkets bilmodeller, og kommunikerer virksomhedens vilje til, på en kompatibel måde, at fremme to vitale felter, der er kommet i modstrid med hinanden – menneskelig komfort og opretholdelse af en bæredygtig natur. Den banebrydende designfilosofi debuterede i den prisvindende EV6 og vil blive udmøntet på tværs af mærkets målrettede line-up af i alt 15 fuldt elektriske modeller inden 2027.

I tilfældet med EV9’ens design er dette markeret med enkle, klare linjer og overflader, der udstråler selvtillid, klarhed og ro i lige grad, samt en signatur “Digital Tiger Face”, som leverer et visionært og futuristisk look.

Kias designere stræbte efter at give den syv-sæders EV9 en hidtil uset visuel appel, der unikt harmoniserer enkeltheden af en EV med robustheden af en SUV og øger pladsudnyttelsen med en slank profil. De implementerede også et robust, men alligevel raffineret udvendigt design ved at bruge den visuelle symbolik af polygoner og trekanter.

“Med EV9 havde vi til formål at skabe et friskt design, som ikke kun bryder med normerne, men som instinktivt kommunikerer bilens renhed, funktionalitet og sikkerhed indeni,” sagde Karim Habib, Executive Vice President og Head of Kia Global Design. “Dette er i overensstemmelse med Kias overordnede designfilosofi, som søger at give brugerne mulighed for at få mest muligt ud af deres liv ved at levere spændende produkter, innovativt interiør og bekvemme tjenester, der inspirerer kunderne og frigør dem til at udøve de aktiviteter, de nyder. mest.”

EV9’ens Kia infotainmentsystem ‘Ki’ understreger mærkets identitet med fokus på de visuelle koncepter hos Opposites United. En skrå linje, der repræsenterer stigende tendenser, anvendes på tværs af infotainment-elementer, fra ikoner til skrifttyper, til instrumentgruppen, som en central reference.

Denne diagonale kant fremmer et karakteristisk og samlet look, samtidig med at enkelheden bevares. Brugeroplevelsen er designet til at være mere intuitiv og nem at afkode med en panoramaskærm, der gør det nemmere for brugerne at genkende symboler og afkode eksempelvis ladeinformationer og andre køredata. Kias nye infotainmentsystem præsenterer en grafisk stil, som ikke kun stemmer overens med mærkets tilstræbelser, men som også komplementerer bilens design og anvender rare, genkendelige farver for at afrunde en unik og moderne Kia oplevelse.

“Med dette intuitive og attraktive design har vi givet vores kunder en velkendt og komfortabel brugerflade for at forbedre deres samlede oplevelse,” sagde Haeyoung Kwon, Vice President og Head of Infotainment Development Center. “Vi er stolte af at tilbyde disse prisvindende funktioner, der virkelig prioriterer vores værdsatte kunders behov og tilfredshed.”

Good Design Awards-programmet fejrer sit 73 års jubilæum og er en af de ældste designkonkurrencer i verden. Hvert år udvælger programmet de allerbedste produktdesigns og grafikker, der har chartret nye retninger for innovation og skubbet rammen for konkurrencedygtige produkter på verdensmarkedet. For mere information om Good Design Awards, besøg venligst den officielle hjemmeside: https://www.good-designawards.com/


Bemærk: Artiklen er baseret på en pressemeddelelse. Har du kommentarer til indholdet, bedes du kontakte den pågældende afsender.

Pressemeddelelse
Pressemeddelelse
Nyheder direkte fra bilimportører, producenter, racerteams eller andre aktører i bilbranchen.
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også