Det er ikke, hvad du tror. Men hvad pokker er det sรฅ?
Nogle gange er drรธmmebilen ikke inden for rรฆkkevidde. Og sรฅ skal der altsรฅ tรฆnkes kreativt. Spรธrgsmรฅlet her er, om den kreative tanke er gรฅet lidt for langt? Det skal vi ikke kunne sige.
Men det her er i hvert fald ikke en Nissan Skyline. Det er heller ikke en Nissan Stagea med Skyline-front. Og det er slet ikke en R34 GT-R, selvom bilens ejer sikkert hellere end gerne sรฅ, at forholdt sig sรฅdan. Nej, det her en Honda CR-V. Ja, du ved en SUV. Vi er altsรฅ nรฆsten sรฅ langt fra sportsvogn, som vi overhovedet kan komme. Og det selvom ordet โsportโ faktisk indgรฅr i forkortelsen.
Det mest interessante ved ombygningen her er dog motoren. For nej, det er ikke bare en 1.5-liters dรธd firecylindret sag med variabel ventilstyring, vtec, for รธkonomiens skyld. Slet ikke. Med en gigatisk Garrett-lader yder den lille Honda svimlende 507 hestekrรฆfter, og den tager svimlende 8.500 omdrejninger. Hele projektet har ejeren vรฆret to รฅr om at fรฅ til at kรธre.
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: bj@boosted.dk