Ferrari’en lyder afgjort bedst, men er der overhovedet noget at stille op, når Tesla’en også hedder Plaid?
Om man vil det eller ej, så elbiler i et stadigt hurtigere tempo en del af hverdagen. Og selvom nogen fabrikanter er hurtigere til at tage elbilen til sig end andre.
For Ferraris vedkommende er man i Maranello stadig i det små, når det kommer til elbiler. Og det er slet ikke sikkert, at fabrikken skal være en ren elbilsproducent. Sidste år sagde fabrikkens tidligere administerende direktør da også, at mærket aldrig bliver hundrede procent elektrisk.
Alligevel har italienerne allerede fat i det der med elbiler. På deres egen måde – forstås. SF90’eren er eksempelvis et monster med 1.000 hestekræfter, netop fordi den har elmotorer til at hjælpe sig.
Men hvad kan kombinationen af forbrændingsmotoren og el egentlig stille op mod den rene elbil? Lad os sige en Tesla Model S Plaid? Tesla’en har lidt flere hestekræfter end Ferrari’en.
Ja, det lyder sindssygt. Men med 1.020 hk er der lige 20 ekstra hk at komme efter.
Men hvem kommer egentlig først over stregen, når asfalten kun går lige ud?