På papiret er der ikke noget at rafle om.. Men hvad med på virkelighedens veje?
Eller det vil så godt sige ‘på en nedlagt landingsbane’. Men lad nu det ligge.
Porsche har allerede introduceret den nye 911 Turbo, 992’eren. Men den forrige 991 var bestemt ingen snegl. Langt fra – faktisk.
Og med et lille ‘S’ efter turbo-betegnelsen blev det rigtig sjovt. Spørgsmålet er så bare, om den taber pusten mod en tunet Nissan GT-R?
LÆS OGSÅ: Se her! Gut har ‘bygget’ den vildeste widebody Opel Kadett
12 cylindre fordelt på 7,6 liter
Begge biler deler faktisk slagvolumen – 3.8 liter. De deler antallet af cylindre og såmænd også den dobbelte turboladning. Men er ligheder nok til at en fabriksbil kan hænge på en tunet slæde?
911’eren har 560 hestekræfter at gøre godt med, Nissan’en har godt 700. Sidstnævnte trækker pænt fra ved første gennemløb, altså lige indtil Porsche-chaufføren finder 911’erens sport-indstilling…