Modellen blev nok aldrig den M-killer, koreanerne havde håbet
Heller ikke selvom man faktisk hentede vicepræsidenten fra BMW’s M-afdelingen ind for at lede ingeniørarbejdet. Dermed er det slut for Kia Stinger, der i topmodellen ‘GT’ kører med 3,3-liters V6-motor.
Det forlyder, at Kia er i gang med at udfase modellen, og at koreanerne slukker helt for samlebåndet næste forår. I stedet skal fabrikken, hvor Stinger GT produceres, skifte sit fokus til elbiler. Ligesom Kia vil satse mere på en hybrid-udgave af den nyligt lancerede MPV, Carnival.
Stinger-modellen har da heller aldrig formået at slå igennem for alvor siden debuten i 2017. Ifølge Carslaesdatabase, som overvåger det europæiske bilsalg, solgte Kia blot 1.387 eksemplarer af Stinger GT hele sidste år.
Imodsætning solgte BMW 118.000 eksemplarer af konkurrenten 3-Serie det samme år.
Alligevel er det ikke længe siden, Kia præsenterede et facelift af Stinger. Faktisk var præsentationen af faceliftet noget af det, fabrikken fik december måned sidste år til at gå med.