Annonce:

Kina er verdens største bileksportør fordi fossilbiler stadig hitter

Kinamærket BYD overhalede ikke bare Tesla i sidste kvartal af 2024. Kommuniststyret er godt på vej til at overhale hele bilindustrien inden om.

Annonce:

Kinamærket BYD solgte i 4. kvartal af 2023 flere elbiler end Tesla samlet set. Selvom Tesla stadig har føringen på årsbasis, er kineserne næsten faretruende tæt på, især takket være Rusland.

Det skriver Wall Street Journal.

Det er dog ikke på alle markeder, at elbilen er lige populær, og bilister er klar til at skifte drivmiddel.

Det gælder især, hvis man tager infrastrukturen eller manglen på samme flere sted i betragtning.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Ifølge avisen er Kina godt på vej til at overhale Japan som verdens største eksportør af biler. Det skyldes dog primært russerne som lige nu efterspørger især fossilbiler bygget på licens.

LÆS OGSÅ: Endnu en motorsport bliver til Netflix-serie

Wall Street Journal forventer, at Rusland vil blive kinesisk bilindustris største marked allerede i 2024. Dog er det ikke alle russere, der er lige begejstrede for, at kinamærkerne nu fylder mest hos landets forhandlere.

Faktisk begyndte russerne allerede i marts sidste år at brokke sig over udsigten til kinamærkernes “invasion” af landet. Læs mere om det her.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Responsiv Iframe

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også