BYD-importøren i Danmark tror nu så meget på mærkets biler, at man har forlænget service-intervallet på bilerne herhjemme.
Fremover vil BYD’s personbiler, herunder BYD Atto 3, få forlængede serviceintervaller, der gælder både nye og allerede indregistrerede biler på det danske marked.
Tidligere skulle BYD-ejere have bilen til service hver 12. måned eller ved 20.000 kørte kilometer. Nu ændres dette til hver 24. måned eller 30.000 kilometer, alt efter hvad der kommer først. Den nye ordning er allerede trådt i kraft og gælder for alle modeller.
Denne justering er en del af BYD’s overordnede mål om at forbedre vilkårene for ejerskab og reducere omkostningerne ved vedligeholdelse.
Længere tid mellem servicebesøg kan potentielt reducere det samlede antal værkstedsbesøg, hvilket kan bidrage til at minimere tidsforbrug og logistiske udfordringer for bilejerne.
LÆS OGSÅ: Disse elbiler bør ikke lades over 25 procent, siger forsker
Det skriver importøren i en pressemeddelelse.
– Ændring af vores serviceintervaller er et bevis på vores tillid til kvaliteten af biler fra BYD. Vi ønsker at gøre det så nemt og økonomisk som muligt for vores kunder at vedligeholde deres biler,” siger Anders Blaaberg, PR & Marketing Manager fra BYD Danmark.
De nye intervaller påvirker ikke kun nye biler. Alle BYD-kunder, der allerede har købt og indregistreret deres bil, vil også få gavn af de opdaterede servicekrav. Dette betyder, at bilerne kan køre længere mellem værkstedsbesøg, uden at det går ud over den tekniske ydeevne eller driftssikkerheden.
BYD’s elbiler leveres med en fabriksgaranti på 6 år eller 150.000 kilometer, afhængigt af hvad der først indtræffer. Derudover har bilernes batterier en garanti på 8 år eller 200.000 kilometer. Denne dækning forbliver uændret, selvom serviceintervallerne forlænges.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Bemærk: Artiklen er baseret på en pressemeddelelse. Har du kommentarer til indholdet, bedes du kontakte den pågældende afsender.