Nรฅr det kommer til leasing, tyder de seneste tal pรฅ, at danskerne ikke er i tvivl, om hvad de vil have. Nemlig Polestar.
Det gรฅr godt for kinesisk ejede Polestar herhjemme. I hvert fald pรฅ leasingmarkedet hvor mรฆrket kan notere sig deres pรฅ nuvรฆrende tidspunkt eneste model โPolestar 2โ ligger helt i top.
Det oplyser mรฆrket selv i en pressemeddelelse.
Helt konkret har Polestar kigget pรฅ leasingmarkedet herhjemme i perioden januar til juni. Og her er der ifรธlge Bilstatistik.dk ikke meget at diskustere.
Faktisk overhovedet ikke noget. Polestar 2 var den mest leasede bil i perioden. Selv mener Henrik Bang, der er chef for Polestar i Danmark, at bilen gรฅr sig godt pรฅ leasingmarkedet, fordi Polestar 2 ogsรฅ er attraktiv efterfรธlgende.
โ Polestar konkurrerer ikke med de billigste elbiler pรฅ kontantprisen. Men pรฅ grund af
de hรธje restvรฆrdier โ det vil sige den pris, som leasing-eksperter forventer, man kan
fรฅ for bilen som brugt โ kan Polestar 2 alligevel tilbydes til attraktive leasingpriser.
โ De lave service- og vedligeholdelsesomkostninger reducerer ligeledes
leasingydelserne, der igen pรฅvirker prisen pรฅ forsikring. Det gรธr, at danskerne vรฆlger
Polestar 2 til igen og igen.
Ifรธlge tal fra De Danske Bilimportรธrer, som Polestar refererer til i pressemeddelelsen, er privatleasing af elbiler steget med hele 142 pct. i fรธrste halvรฅr af 2023 i forhold til samme periode sidste รฅr.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: