Det forspring, de kinesiske elbiler mรฅtte have haft, har de europรฆiske mรฆrker allerede indhentet, siger Renaults direktรธr Luca de Meo.
Renaults direktรธr Luca de Meo mener, at det forspring, kinesiske elbiler har, er fortid.
Og skulle det ikke vรฆre tilfรฆldet, er den sidste rest af kinesernes fordele indhentet om ganske fรฅ รฅr.
Fra Renaults side involverer jagten pรฅ kinesernes frembrusen en ny platform til elbiler, som forventes at vรฆre klar i 2028.
โ Takket vรฆre vores revolutionerende C-segment platform vil vi have indhentet de bedste kinesiske spillere pรฅ bรฅde produkt- og omkostningssiden i 2028,โ siger Luca de Meo.
Selvom Renault i รธjeblikket lancerer retro-inspirerede elbiler som Renault 5 og R4, reprรฆsenterer disse ikke det endelige mรฅl for virksomhedens elbilsatsning, lyder det.
LรS OGSร : Staten gรธr disse biler billigere i Danmark fra 1. januar
Den reelle transformation forventes at ske med introduktionen af Ampere, Renaults dedikerede elbil-division, og den nรฆste generation af elbiler.
Den nye platform beskrives som โvรฆrende teknologisk avanceretโ og reprรฆsenterende et betydeligt spring fremad. Men sรฅ igen โ det vil ethvert bilmรฆrke sige om en ny bil.
Ifรธlge Automotive News hรฆvder Renault, at platformen vil โrumme to generationers udvikling i รฉnโ.
Dette fokus pรฅ innovation og omkostningseffektivitet er en del af Renaults strategi for at konkurrere med de kinesiske producenter, som i stigende grad dominerer elbilmarkedet.
For mens flere europรฆiske bilproducenter kรฆmper for at holde skindet pรฅ nรฆsen gennem den ene fyringsrunde og spareplan efter den anden, buldrer kineserne frem. Et bilmรฆrke har alene ansat 200.000 nye folk pรฅ bare 3 mรฅneder. Lรฆs mere om det her.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: bj@boosted.dk