Bilerne går i stykker på værkstedet og kaldes i øvrigt alt for tunge. Alligevel gør kritikken ondt, mener Dodges direktør Matt McAlear.
Bilerne går i stykker på værkstedet. Journalister, der har prøvekørt bilerne, kalder dem for tunge. Og alligevel gør kritikken ondt på Dodge.
Det fortalte mærkets direktør Matt McAlear til flere medier i forbindelse med et event for pressen. Det skriver The Drive.
– Det gør nas. Det er frustrerende. Men problemet er, baseret på hvem vi hører det fra, at det er så nemt at være negativ i dag, siger Dodge-chefen.
– Det er så nemt. Ingen har lyst til at være positive.
Ifølge The Drive hjælper det heller ikke ligefrem mærket, at den nye, helt elektriske Charger Daytona rammer markedet på et forkert tidspunkt. Interessen for elbiler er nemlig gået i bakgear.
Omvendt får det i første omgang ikke Matt McAlear til at ryste på hånden. Han mener nemlig, at Dodge har lavet en helt ny muskelbil, der ’tilfældigvis’ kører på strøm.
Matt McAlear mener slet ikke, at Dodge har skabt en elbil i almindelig forstand. De har, siger han, skabt en muskelbil.
Han forholder sig omvendt ikke til, at bilerne går i stykker ude hos forhandlerne.
Tilbage i januar spurgte mediet Autoevolution flere bilforhandlere indtil deres erfaringer med den nye elbil. Og fra flere kom det tilbage, at bilerne går i stykker allerede inden, de når ud på vejen.
Og hvis ikke bilerne bryder sammen, inden de får asfalt under hjulene, sker det efter bare få kilometer, siger forhandlerne.
– Dodge Charger EV bliver en katastrofe for Dodge. Jeg har fået besked fra fire forhandlere, der har taget imod, at de er døde og ikke kan flyttes, lyder det i en video på Youtube-kanalen TK’s Garage.
Tilbage hos Dodge-ledelsen peger direktøren på ironien i markedets reaktion på, at mærket efter længere tids ‘kritik’ af gamle modeller, hostede op med en ny bil.
– Det er lidt sjovt. Vi fik i årevis tæsk for at have gamle biler; hvornår laver I en ny?, siger direktøren.
Dodge-chefen havde måske bare ikke taget højde for, at det ikke var og er en ny elbil, kunderne sukkede efter. Hvis-og hvis-spørgsmål er Matt McAlear heller ikke meget for at forholde sig til.
– Vil du have sendt en bil med forbrændingsmotor på gaden før en elbil? Tja, måske. Men man ved jo aldrig rigtig, vel? Den slags beslutninger bliver taget to til tre år i forvejen, lyder det fra chefen.
Matt McAlear tager heller ikke kritikken af den nye Charger Daytona tungere, end at han fortsat tror på bilens berettigelse.
Han vil, som han selv siger, heller være en del af snakken (om bilen, red.) end slet ikke.
Læs flere artikler efter annoncerne: