Værkstedskæden Skorstensgaard, der sidste år blev opkøbt, skal nu være mærkeværksted for kinamærket BYD.
Danske BYD-ejere skal fremover besøge et Skorstensgaard-værksted, hvis de vil have et mærkeværksteds stempel i servicebogen.
Fra andet kvartal i år slår den danske BYD-importør og Skorstensgaard, der allerede ejet af den samme Nic. Christiansen Gruppen, nemlig pjalterne sammen.
Det skriver Motor-magasinet.
Aftalen mellem BYD og værkstedskæden betyder, at kinamærket får endnu en servicepartner i Danmark. Terminalen, som også er ejet af Nic. Christiansen, servicerer i forvejen de kinesiske elbiler.
LÆS OGSÅ: Elbiler får ikke mere end 30 procent af markedet siger Toyota-chef
Med den nye aftale kommer Skorstensgaard i selskab med værksteder, kæden ellers tidligere har bekæmpet med både næb og klør i retssystemet. Læs mere om det her.
Skorstensgaards forretningsmetoder har heller ikke kunnet undgå mediernes opmærksomhed. I 2021 kastede DR’s forbrugerprogram ‘Kontant’ sig over kæden. Dele af programmet fik samme mediet dog senere kritik for i pressenævnet.
For BYD’s vedkommende afslører et kig i salgstallene, at mærket lykkedes med at få 465 biler på danske nummerplader sidste år.
Det er dog langt fra nok til nogen topplacering. Faktisk skal vi helt ned til en 27. plads i statistikken over ny-indregistreringer for at finde biler fra BYD.