Der er næppe noget så brutalt som en bil fra BMW’s M-afdeling. Det skulle da lige være en G-Power-trimmet E92 M3.
Foto: M. Ovesen Photography
Eksemplaret her triller rundt på de danske veje, og vidner om en tid hvor der virkelig var våbenkapløb i den tyske bilindustri. Sagde BMW 4-liters V8’er, svarede Mercedes igen med 6,2-liter. Sådan var det bare.
Eller triller er måske så meget sagt. Lige denne M3’er har nemlig fået kompressor-hjælp. Og så bliver det altså meget hurtigt meget svært at holde noget bayersk jern inden for fartgrænserne.
Hvor meget der gemmer sig under hjelmen, holder ejeren for sig selv. Men det er ingen hemmelighed, at G-Power nemt tryllede 720 hestekræfter ud af M3’eren med deres største kits, da de først fik fingerne i modellen.
Har du i øvrigt set de gigantiske 6-stemplede kalibre og 380 millimeter Brembo-bremser? Det er absolut ikke for sjov. Og det er ‘kun’ på den forreste aksel. Bagtil måler skiverne også 380 millimeter med fire-stemplede kalibre.
Hastighedsbegrænser? Hva’ det?!
Stoppe kan den altså sagtens. Også selvom G-Power faktisk tilbød sine E92 M3-kunder at fjerne alt, hvad der bare lugtede lidt af hastighedsbegrænsning.
Gjorde man det – eller rettere turde man det – render bilen nemt 340 km/t. Sætter man som G-Power-kunde krydser de rigtige steder, får man en bil tilbage, som går fra 0 til 100 km/t på bare 3,7 sekunder.
Kittet fås nemlig stadig.
Indrømmet, sådan en omgang får du bestemt ikke foræret. Men du køber jo heller ikke en bil, der allerede fra fabrikken “kun” er opgivet 8,9 kilometer på literen, for køre ‘øko-kørsel’. Vel?!
På den anden side gik konkurrenten fra Mercedes, C63 AMG, blot 8,2 km/l. Officelt. Hvis du var sød ved den. Og ikke rørte speederen.
En steroidpumpet ulv i fåreklæder.
Nå, hul i alt det økosnak. Kig lige på bilen engang. Som den står her i sin folieindpakning, ser den jo egentlig meget tilforladelig ud. Du skal altså vide, hvad du har med at gøre, hvis du når op på siden af den i trafikken.
For her er – selvom G-Power faktisk har det som en del af pakken til E92’eren – ingen gigantisk spoiler. Jo jo, GTS-fælgene ser store ud. Men de er standard-sortiment hos BMW, og her er de malet sorte.
Så det er ikke det første, du ser. Faktisk er det ikke ret meget, du ser til bilen, før den er væk igen. Men hvor brutal bilen er, kan alligevel ikke skjules, hvis du får lov at kigge under hjelmen.Et er billeder og ord, noget andet er lyd. Og sådan et kompressor-bæst tier absolut ikke stille. Herunder har vi fundet et eksemplar med G-Powers SKII-kit.
Den får ikke engang sådan rigtig på munden, og alligevel får du tydeligt en idé om, hvordan E92 M3’eren i G-Power trim siger.
Den bil er uhyggelig på alle punkter. Og vi forestiller os, at ejeren smiler, hvergang den 40/40-sænkede Bimmer vågner med et brøl af dimensioner fra udstødningen!