Hvad løber sådan en omgang op i?
“Tiden tæller jeg ikke, da det er et hyggeprojekt til weekenderne. Men indtil videre står bilen mig i 150.000 kroner inklusiv selve købet. Det meste af det, jeg har købt, er købt i udlandet – så som hos HG-motorsport, Weichers Sport, GAS i Tyskland og BYC i England”.
Men der er alligvel noget med tiden, ikke?
“Jo, det kan du godt sige. Jeg havde fra begyndelsen en helt klar plan med bilen. Faktisk allerede inden jeg købte den. Så jeg begyndte allerede at købe dele ind til den, en måned før jeg overhovedet havde set bilen… Jeg har vel bygget på den de sidste 7 måneder.”
Hvordan kører bilen så nu efter din mening?
“Godt, når man tænker på, hvordan den er bygget om. Jeg vil bestemt ikke tøve med at køre til eksempelvis Sydeuropa i den.”
Hvorfor lige denne stil?
“Jeg synes, at den danske biltræf-scene er begyndt at blive kedelig. Alle gør de samme ting ved deres biler. Det er ofte kun farven og fælgene, der gør forskellen. Og det, synes jeg, er røvkedeligt, så jeg har valgt at gå all-in på en helt anden stil, end vi er vant til at se herhjemme. Det hele må gerne være lidt overdrevet. Folk, der ser bilen, må for min skyld gerne tænke lidt Fast and Furious om den. Måske noget Tokyo Drift.”
Kan man køre sådan noget hver dag?
“Bilen har ikke plader på. Det var egentlig planen, men så kom corona. Oveni det blev min kæreste gravid, så pengene til afgiften har ikke helt været der. Men det er planen, at bilen er køreklar med plader og det hele til sæsonen 2021. Så lige pt. kører jeg Audi A5 3,0 TDI Quattro S-Line.”
Hvis vi nu forestiller os, at pengene hang på træerne, og Golf’en stod under sådan ét?
“Jamen, så havde bilen nok fået ilagt en anden sjov motor og en specialsyet en kabine. Bare det giver et vildt udtryk, er jeg på.”
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre