Hvis du selv skal udpege tre fede detaljer på bilen, hvor skal vi så kigge hen?
“De brede skærme bagerst, da de er håndbygget, og det synes jeg ikke, jeg ofte er rendt ind i herhjemme. Spoileren er også et kig værd. Mest fordi den er anderledes, og jeg har i hvert fald ikke set noget lignende ved danske træf. Ikke på en VAG-vogn i hvert fald. Buret udgør også en stor del af, hvad bilen skal forestille, og hvad jeg bygger den hen imod i løbet af den kommende vinter. Så det, synes jeg klart, er et vigtigt element i bilen.”
Tilbage har vi kun at spørge: Har du fortrudt noget?
“Med hensyn til Golf’en? Nej, og det kommer jeg heller ikke til. Jeg synes, den er utroligt fed, som den er”.
OM EJEREN:
Navn: Christian M. Salomonsen
Alder: 20 år
By: Silkeborg
Beskæftigelse: Bilsælger
Den første bil var en…: Chevrolet Aveo der fik en sænkning og tonede lygter
TEKNIKKEN: Volkswagen Golf GTI Edition 30 – årgang 2007
- Motor: 2,0 TFSI K04 Turbo • ifølge papirerne fra tidligere ejer er bilen udstyret med: anden turbo, knaster, brandstofpumpe, dyser, intercooler, tændspoler og X-Bull udstødningssystem med downpipe
- Undervogn: G.A.S V2-luftundervogn med manuel styring
- Bremser: Audi TT-RS 370 mm skiver foran • standard bremser bagtil
- Fælge og dæk: O.Z. Ultraleggera • 19×8,5 ET32 foran • 19×10 ET 32 bagtil • Nangkang-dæk
- Karosseri: US-forkofanger • håndbyggede bagskærme • Muecke-forskærme • BYC-spoiler
- Lakering: Porsche Miami Blue
- Kabine: GTI Edition 30-dellæder • Weichers sportbur
- Bilstereo: To aktive Alpine-subwoofere
- Præstationer: 380 hk • 600 Nm • Går fra 0-100 km/t på lige omkring 4 sekunder på tør vej. Tophastigheden er lidt over 300 km/t