Kongen af Golf-styling i Danmark bor i Sakskøbing og hedder Morten Jensen. Hans Golf IV har skiftet farve flere gange, men i dag står den mere perfekt og gennemført end nogensinde før!
NB: Davs du. Artiklen, du nu skal til at læse, er første gang trykt i Boosted Magazine nr. 22. Det var i november 2015. Wow, som tiden dog flyver, hva’?
Udstyret med to flasker hånddesinfektion og en stor rulle køkkenrulle tropper vi op til vores photoshoot med Danmarks ubestridte kronprins af Golf-gejl. Og nej, vi tænker ikke frækt her, men er blot skrækslagne for at efterlade så meget som én partikel skidt på den prisvindende Golf.
EN VINDER DER IKKE HVILER
Morten Jensen har vundet DFB to år i træk, og hans Golf-evner har givet ham en pokalhylde, der vil få Tiger Woods ned i knæ. Morten har stået på podier til både danske og udenlandske bilshows, og de danske medier har bestemt også givet ham den spalteplads, han fortjener. Og han hviler ikke på laurbærerne, men udvider med endnu flere detaljer.
– Folk spørger mig tit, hvor meget det har kostet, og hvor længe jeg har brugt på det, men jeg har fuldstændig opgivet at holde styr på byggetimer og budget. Denne fireårige rejse mig og bilen har været igennem er uvurderlig, og de venskaber vi har fået kan ikke gøres op i tid og penge, for klarer Morten.
Han bliver naturligvis altid super stolt, når folk kommer hen og roser projektet.
– Man skal ikke glemme, at for hver gang man høster ros, har der ligget sindssygt mange timer, hvor man har stået og slebet, banket, pudset, malet og bandet over forløbet. Men no pain – no gain. Håndværk er det mest vigtige for min tilfredsstillelse, så min sult efter god finish har drevet mig, hvor de fleste nok ville stoppe for længst, fortæller Morten.
PÅ FEJEBLAD
Han står tit model til en del mobning, fordi bilen som regel ankommer til udstillinger på et fejeblad – men kan han bebrejdes det uforudsigelige danske vejr? Det her er en rendyrket show & shine-bil, og som en vaskeægte primadonna, skal den ikke have sølet sine fine skørter og dyre sutter til.
Men vejen til sejrsskamlen var ikke altid nem. Dagen, hvor den hvide farve blev til bronze, var en rendyrket gyser. Ikke nok med at bilen først blev klar et par dage inden DFB, så var malerarbejdet så utilfredsstillende, at det faktisk er grunden til, at Morten selv valgte at blive autolakerer.
– Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller græde. Autolakererens arbejde var mildest talt skuffende, men en poleringsekspert redede det hele. Og så var der de sjældne Kleemann-fælge, som landede i sidste øjeblik og til mit held passede direkte på uden ændringer, fortæller Morten.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre