HUGGE HÆL OG KLIPPE TÅ
Felix har ejet bilen i over otte år nu, og han har stille og roligt bygget på den lige siden første dag. Men det er ikke altid lige let at få tingene, som man vil have dem.
– Motorprojektet har nok været det sværeste. Der skulle hugges en hæl og klippes en tå for at få det til at passe med V8’eren. Problemet er bundkaret. Der er en forbro i vejen, hvis der skal kunne være olie på motoren, fortæller Felix.
Den omtalte motor er en 3,5-liters V8’er fra en Land-Rover, som Felix var heldig at kunne købe til en absolut fair pris.
– Motoren er købt hos en Land-Rover-ejer, som havde bygget den klar til en Land-Rover 110. Men han skulle have campingvogn på meget af tiden, så han ville have dieselmotor i stedet for. Og så kunne jeg jo lige så godt nappe den, siger Felix.
Udenpå har den store Granada fået en heftig Kermit-grøn lakering, som ser custom ud, men faktisk er det bilens standard-farve. Den hedder naturligt nok Signalgrün, hvis du skulle være interesseret.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre