Annonce:

Læserbil: Legomandens ekstremt gennemførte Golf

Annonce:

 – I foråret fandt jeg et sæt superfede BBS-klassikere til den og gav den samtidig en TA-Technix luftundervogn, fortæller Henrik, da vi møder ham til det danske mini-Wörthersee, Danes N’ Dubs ved Fruerlundparken i Hadsund.

Alt undtagen lak og læderpolstringen er Henriks eget håndværk – se lige, hvor sprødt det er udført!

Og så står man jo der. Altså ikke os, men Henrik, i forårsmånederne og overvejer næste træk. Det blev gjort i form af en opringning til Allan fra AP Kabinedesign.

Ved hjælp af seriøs tilpasning havde Henrik nemlig også fundet plads til en Golf II GTI-kabine i den noget mindre storebror. I fællesskab fandt de to mænd ud af, at næste naturlige skridt ville være at ompolstre GTI-kabinen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:
Det er ikke kun Henrik, der har kunne se ideén med at forvandle den gamle tysker fra skrotmodent jern til luftbåret pragt-eksemplar.
Laveste effekt er ikke noget at skamme sig over – det høster pokaler!

Hædret for detaljen
Som LEGO-ansat skal man være noget af en detaljedjævel. Det er da også lige, hvad Henrik er. Så snart gik jagten ind på at finde tråd til kabinens syninger i bilens farve.

Nok er bilen lille selv i forhold til nutidens mikrobiler, men kabinen sluger alligevel 4,5 kilometer sytråd. Et job, der bestemt ikke gøres nemmere, når tråden skal have farvekoden L94A. Kun instrumentbordet er gået fri af den særlige sølvtråd.

Noget af de 4.500 meters lædertråd i Inaris Silver er brugt lige her.

Henrik har håndbygget ALT
Ellers er alt lige fra Henriks håndbyggede gearknop til bundmåtter syet med Inaris Silver Metallic-tråd.


Førstnævnte er sådan noget konkurrence-dommere får pokal-lys i øjnene af – det gør publikum i øvrigt også. Da DHB i år vendte tilbage til Padborg Park, kunne Henrik således se sit arbejde med Golf’en hædret med pokaler for ’bedste detalje’ og ’people’s choice’-prisen til Danmarks Flotteste Bil 2016.

Vinder-detalje! Mønsteret på gearknoppen følger resten af kabinen. Det arbejde vinder man priser for.

Så bare fordi man snart runder de 40, er man hverken fed eller færdig. Og det der ’færdig’ er vi altså lige nødt til at runde en sidste gang, inden spaltepladsen slipper op. Forberedelserne til en større motor er nemlig gjort. De 650 byggetimer får nok et nøk opad!

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også