– I foråret fandt jeg et sæt superfede BBS-klassikere til den og gav den samtidig en TA-Technix luftundervogn, fortæller Henrik, da vi møder ham til det danske mini-Wörthersee, Danes N’ Dubs ved Fruerlundparken i Hadsund.
Og så står man jo der. Altså ikke os, men Henrik, i forårsmånederne og overvejer næste træk. Det blev gjort i form af en opringning til Allan fra AP Kabinedesign.
Ved hjælp af seriøs tilpasning havde Henrik nemlig også fundet plads til en Golf II GTI-kabine i den noget mindre storebror. I fællesskab fandt de to mænd ud af, at næste naturlige skridt ville være at ompolstre GTI-kabinen.
Hædret for detaljen
Som LEGO-ansat skal man være noget af en detaljedjævel. Det er da også lige, hvad Henrik er. Så snart gik jagten ind på at finde tråd til kabinens syninger i bilens farve.
Nok er bilen lille selv i forhold til nutidens mikrobiler, men kabinen sluger alligevel 4,5 kilometer sytråd. Et job, der bestemt ikke gøres nemmere, når tråden skal have farvekoden L94A. Kun instrumentbordet er gået fri af den særlige sølvtråd.
Henrik har håndbygget ALT
Ellers er alt lige fra Henriks håndbyggede gearknop til bundmåtter syet med Inaris Silver Metallic-tråd.
Førstnævnte er sådan noget konkurrence-dommere får pokal-lys i øjnene af – det gør publikum i øvrigt også. Da DHB i år vendte tilbage til Padborg Park, kunne Henrik således se sit arbejde med Golf’en hædret med pokaler for ’bedste detalje’ og ’people’s choice’-prisen til Danmarks Flotteste Bil 2016.
Så bare fordi man snart runder de 40, er man hverken fed eller færdig. Og det der ’færdig’ er vi altså lige nødt til at runde en sidste gang, inden spaltepladsen slipper op. Forberedelserne til en større motor er nemlig gjort. De 650 byggetimer får nok et nøk opad!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre