Nok er Frederiks 1-serie coupé lille, men når DCT-gearet står i ‘D’, turboen tager fat og højrefoden ligger fladt mod gulvet, får selv M5 Competition Edition brug for samtlige kræfter – få historien her.
NB: Artiklen, du nu skal til at læse, har vi hentet i vores enorme arkiv af læserbiler. Bimmeren her var på forsiden af Boosted nr. 32. Det var september 2016.
Frederik har en BMW 135i. Altså modellen i 1-serien med modelkoden E82, der ligger lige før, det officielt bliver rigtig sjov i 1M. Virkeligheden kan dog blive en helt anden.
Faktisk er Frederik endt med en bil, som er langt mere potent og har flere kulfiber-dele, end folkene i BMW’s M-afdeling nogensinde drømte om at udstyre 1M med. Skal vi lige få de tørre tal på bordet, så har den tre-liters, biturbo-ladet rækkesekser i 1M 340 hestekræfter. Frederiks 135i har én turbo, samme slagvolumen, men 500 heste. Suck on that, M-divison!