Racerbil til strandvejen
– Jeg havde to klare mål med ombygningen, fortæller Frederik, der fortsætter: Jeg skulle være tryg nok ved effekten til at bruge bilen på en hverdag i København og til sjov ved en trackday. Derfor var det vigtigt for mig ikke at hoppe over, hvor gærdet er lavest.
Frederik indrømmer dog, at den hidsige effekt ikke var med i den oprindelige plan.
– Det var først, da jeg et godt stykke inde i projektet så Pure Turbos Stage 2-turboen, at det blev til så mange hestekræfter, kommer det fra ham.
Hvor meget effekt BMW’en præcist kan lægge i asfalten med dette setup, nåede vi lige akkurat at få med, da bilen blev målt to dage før desdline på magasinet.
Alligevel er det som om, bilens potens-niveau ikke helt er nok.
Allerede på nuværende tidspunkt melder DCT-gearkassen klar til at transformere en belastning på 1.000 Nm til fremdrift gennem baghjulene. Selv stempler og plejlstænger er frisk på mere effekt. Ligesom der er ’preppet’ til en større turbo.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre