Annonce:

Læserbil: M-dræber klædt i kulfiber

Annonce:

Bogstavlige bump på vejen
Trods sin beskedne størrelse endte den lille BMW med at give Frederik et par gevaldige hovedbrud i de ti måneder, projektet var undervejs. Det kan næsten ikke undgås med så stor en ombygning. Lad os dog starte i det små. Frederik overvejer at hæve bilen én, måske to centimeter.

Lige nu gør kørehøjden nemlig ikke sit bedste for at underlæben i kulfiber skal have et venskabeligt forhold til vejbump i København.

På den lidt større skala finder vi et par opgivende englændere med mere kulfiber i form af et tag.

Artiklen fortsætter efter annoncen:
De 20” Z-performance giver et frygtindgydende udsyn til de kæmpe Stop tech-skiver.

– Taget er købt i England. Det første, vi modtog, havde buler og fejl i støbeformen, fortæller Frederik om den oplevelse og fortsætter: Vi modtog yderligere to, før det var i orden, og til sidst sendte englænderne faktisk støbeformen med. Det tog ca. fem måneder at få det ordnet, slutter han.

Under den lækre kulfiberdiffuser sørger et 1M-udstødningsystem for, at den turbo-fodret rækkesekser siger helt rigtigt.

Dertil kommer arbejdet på selve N55-motoren, som er populær blandt tunere, men stadig en ret ny konstruktion. Selv i USA, hvor udviklingen går hurtigst, er der stadig få, som har skabt en lækker løsning.

I Frederiks tilfælde bliver arbejdet blot mere kompliceret af DCT-gearet.


Intet folie-snyderi her – kun den ægte vare. Kulfiber vejer næsten intet, og så ser det rasende lækkert ud.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks største bilmedie med over en million unikke brugere og over syv millioner sidevisninger hver måned.
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også