Foto: N. Hansen Photo
Med træk på alle fire er Teresas hvide Evo 6 både en drømmebil og ikke til at smide af vejen.
Mitsubishi Lancer Evolution hænger uløseligt sammen med rallysporten. Og netop på grund af rally-looket endte Teresa med en Evo 6.
Hvorfor lige en Evolution 6?
“Det er den fedeste bil, jeg nogensinde har kørt. Den kører så fedt med firehjulstræk. Den er ikke til at smide af vejen, da den bare klistrer sig fast.”
Hvordan blev bilen din ?
“Jeg vandt den faktisk på en auktion i Japan i 2017. Den kom til Danmark med hjælp fra JPD Japan.”
Hvad har været det sværeste ved projektet?
“Nok ventetiden på den helt fra Japan. Og det har da også været noget af en jungle at få afgift på bilen.”
Har du trillet Evo’en forbi et træf endnu ?
“Ja, jeg har deltaget i en del træf, og planen er da at skulle deltage i endnu flere her i sommeren 2019.”
Hvad siger vennerne og familien?
“Det er meget blandet. For dem, som ikke går op i det, er det bare endnu en bil. Men dem, der ved, hvad Evo’en er, synes den rigtig fed og speciel. Noget man ikke lige se hver dag. Men de fleste har respekt for, at jeg er sprunget ud i at importere drømmebilen.”
Der er noget med dine fælge?
“Ja, de sad godt nok på bilen, da den kom fra Japan. Men Enkei producerer ikke WRC Tarmac EVO, som de hedder, mere. Derudover er der langt mellem de brugte fælge i 18″, som på min bil. Så jeg har fået mange henvendelser på, om jeg vil sælge dem – det kommer bare ikke til at ske!”
Hvor kan folk møde dig og bilen henne?
“Jeg er med i JDM Society på Facebook. Derudover er jeg meget aktiv på Instagram (primært med billeder af bilen, selvfølgelig).”
OM EJEREN:
Navn: Teresa Qvist
Alder: 24 år
By: Skørping
Din første bil: BMW E39 520i
TEKNIKKEN: Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR, årg. 1999
- Motor og gear: Toliters 4G63T-motor • Apexi FC motorstyring med handcontroller • HKS luftfilter, aluminiumstrykrør, tandrem, tandremsskjold, blowoff-ventil og forrør • Blitz boostcontroller og powermeter • NGK iridium tændrør • Koyorad alu-køler • femtrins manuelt gear
- Undervogn: Öhlins gevind • CUSCO kulfiber-tårnstiver foran og bagi • Powerflex-bøsninger bagi
- Bremser: Brembo-skiver med firestempler foran og to bagtil
- Fælge og dæk: Enkei WRC Tarmac Evo 18” med 225/40-18 Michellin Pilotsport dæk
- Karosseri: Mørke forlygter • originale, bredere Evo-skærme •
- Lakering: Original hvid
- Kabine: Original Rearco-stue • DEFI-ure til olietemperatur-og tryk • Nardi-rat med NRG-snapoff • VFC-blæserstyring • H-seler fra STR • sportspedaler
- Bilstereo: Kenwood headunit • originale højtalere
- Præstationer: Hestekræfter: 299 • Nm: 370