Har du fortrudt noget ved projektet?
Slet ikke. Jeg er faktisk lidt overrasket over, hvor meget opmærksomhed Passat’en får i forhold til min tidligere Golf R.
Hvad med stilen – hvordan er den holdt?
Altså jeg er nok gået efter et oem-look. Og så kunne jeg faktisk godt finde på at lade den stå, som den er. Hver en ridse og bule har en historie. Men hvis nu pengene hang på træerne, kunne jeg da godt finde på at ofre en omlakeringen i originale farve på bilen?
Hvad siger folk, du møder, til bilen?
Jeg møder overraskende mange, der spørg efter en pris på den. Og der må jeg jo så bare sige – nej, den er stadig ikke til salg.
TEKNIKKEN
Volkswagen Passat B3 årgang 1991 – 2,0-liters 16v
Motorens ombygning: Originale med 136 hestekræfter
Undervogn: KW-gevindundervogn modificeret med andre fjedre og bumpstops
Bremser: De bagerste er standard-monteringen med EBC Red stuff-klodser. Foran er der monteret kaliberne fra en Porsche 996med Epytec-adapter, selve skiverne kommer fra en Seat Ibiza Cupra R, og de 305 millimeter store.
Fælgmontering: 7×17 Mini Crossspoke lakeret i BBS-guld svøbt i en 185/34 dækmontering.
Karrosseriombygning: Står originalt i US-trim. Det inkluderer den kvadratiske nummerplade på bagklappen.
Lak: Montana-grøn
Interiør: Står originalt som den blev leveret til det amerikanske marked i 1991. Det betyder blandt andet, at selerne er hængslet i A-stolpen, og at der er fem kopholdere i kabinen.
Tak til: Alle dem der har hjulpet når lortet ikke lige virkede