Piero Ferrari, der er søn af Enzo Ferrari, bekræfter at bilmærket, der bærer deres navn, er på vej med afløseren for LaFerrari.
LaFerrari er måske ikke verdens mest sexede navn. Men bilen var ikke desto mindre Ferraris topmodel mellem 2013 og 2018. Det blev til 499 lukkede coupéer og 209 åbne udgaver med targa-tag.
Nu lover Ferrari-bestyrelsens næstformand Piero Ferrari, der er søn af grundlægger Enzo Ferrari, at der er en afløser på vej.
Det fortæller han i et interview til Top Gear.
– Hvert tiende år har vi en ny. Der kommer noget, og jeg ved, hvad det er, siger Piero Ferrari.
LÆS OGSÅ: Bilmærker tilbagekalder elbiler på grund af tre skuer
Hemmelighedsfuld kunne eller måske ville næstformanden ikke sige mere om den nye topmodel. Men hvis vi bruger Ferraris moderne historie som målestok, må bilen være lige på trapperne.
Enzo Ferrari – ja, det hed bilen faktisk – kom til verden i 2002. LaFerrari dukkede op 11 år senere, nu er der så gået 11 siden dengang.
Hvad Ferrari har tænkt sig at udstyre bilen med – altså motormæssigt – er en helt anden snak. For selvom mærket både arbejder med brint og en V6-motor, der ligger med bunden i vejret, har folkene fra Maranello også sagt, at V12’eren ikke går på pension.
Faktisk vil Ferrari blive ved med at bygge V12-motorer, så længe det i en eller anden form er tilladt. Og det endda helt unden nogen form for turbotryk.
– Turbotryk er ikke noget, jeg overvejer, sagde udviklingschefen Gianmaria Fulgenzi med henvisning til Ferraris 6,5-liters V12-motor i et interview med Autocar for nylig.
Det seneste bud på en 12 cylindret Ferrari hedder slet og ret “12 cylindre” eller på italiensk 12Cilindri. En elegant sag med et design inspireret af den bil, pressen i 1968 døbte Daytona men som i virkeligheden hedder 365 GTB/4. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!