Mærkets administrerende direktør ser ikke noget lys fremtid for forbrændingsmotoren. Den sidste med ren forbrændingsmotor bliver 2024-udgaven af Urus.
Den sidste Lamborghini med ren forbrændingsmotor er her næste år. Den faceliftede Urus bliver den sidste af sin slags fra fabrikken i Sant’Agata.
Det bekræfter mærkets administrerende direktør Stephan Winkelmann i et interview med Autocar.
Og selv hvis forbrændingsmotoren i nye biler ikke bliver forbudt ved lov efter 2035, tror Winkelmann på, at afgifterne på dem bliver så absurd høje, at bilisterne flygter over i elbiler.
Undervejs i interviewet kom Stephan Winkelmann kom også ind på syntetisk benzin. Det såkaldte e-fuel. Og ja, bevares, mener direktøren, det kan bruges. Men det skal i så fald kun være for at holde liv i biler der allerede er produceret.
LÆS OGSÅ: De blitzede 5.000 bilister sidste år – her skal farten igen ned til 80 km/t på motorvejen
Dermed indikerer direktøren, at bilindustriens fremtid udgøres mere eller mindre 100 procent af elbiler.