Lamborghini-fans og bilentusiaster i al almindelighed skal ikke forvente, at fabrikken siger farvel til Huracán-modellen med samme fest, som Aventador’en fik.
Da Lamborghini fornylige sagde farvel til topmodellen Aventador, var det ikke uden larm, at den mægtige 6.5-liters V12’er kørte af samlebåndet.
Inden, det blev tid til at sige farvel, sendte fabrikken den mest potente udgave af bilen – Ultimae – på gaden. Men nu indikerer Lamborghinis administerende direktør, Stephan Winkelmann, at vi ikke skal forvente samme festfyrværkeri af en afsked, når det tid til at sige farvel til lillesøster Huracán.
Det fortæller direktøren i et interview med Autocar.
– V12’eren er definerende for Lamborghini. Vi modtog mange henvendelser, som gik på en specialudgave, hen mod slutningen af Aventador’ens livscyklus, fortæller Winkelmann til mediet.
– Jeg synes, den (Aventador’en, red.) er unik. Det er helt sikkert. Og så må vi se, hvad vi gør, når det kommer til de andre biler, fortæller topchefen med henvisning til at Huracan-modellen måske køres mere stille i graven.
Dermed ikke sagt at Huracán er en stille model. Bilen er allerede skabt i flere specialversioner.
Nært beslægtet med racerbil
Lige nu er mærkets fans helt oppe at ringe over den seneste udgave, STO, som fordi den er nært beslægtet med racerbilen Huracán EVO GT3 yder 640 hestekræfter ved voldsomme 8.000 omdrejninger i minuttet fra den 5,2-liters V10-motor.
LÆS OGSÅ: Kørte 236 km/t – her kan du måske snart købe beslaglagt Lamborghini
Om det så bliver den sidste Huracán, ved vi ikke. Skal vi sammenligne med forgængeren Gallardo’en, har Huracán allerede været i produktion i syv år. Gallardo var i produktion i 10 år.
Der er altså nogle år at holde samlebåndet varmt endnu.