For dem der tør er den italienske V10-tyr nu blevet endnu sjovere og en lille smule slankere
Ved at smide firehjulstrækket har fabrikken nemlig kunne slanke Huracan Evo med 33 kilo. Omvendt har den nye baghjulstrækker også lidt færre hestekræfter end søsterbilen, der tager alle fire dæk i brug.
610 hypper er det blevet til – 30 mindre end den firehjulstrukne søsterbil – men mere end rigeligt at holde styr på. 0-100 km/t tager 3,3 sekunder, mens 0-200 km/t tager 9,3 sekunder. Imponerende, men mulehår langsommere end 4WD-modellen. Den 5,2-liters suge-V10 leverer stadig en topfart på 325 km/t.
LÆS OGSÅ: RS Q3 hvem? Nu fås Seat/Cupra Ateca med 475 hk
Lamborghinis ingeniører har ifølge dem selv dog gjort meget for at få Evo til at køre sjovere. Risikoen for overstyringen er nu mindsket med 30 procent, hævder fabrikken. Samtidig kan man have 20 procent mere fart på ud af sving, da traction control er forbedret.
Vægtfordelingen er 40/60 i baghjulenes favør.
Altså en mere levende bil. De første kunder ville kunne have det sjovt bag rattet fra det tidlige forår, hvor Lamborghini begynder at levere de første biler.
Kan du så se forskel på en bag-og firehjulstrukket Huracan Evo? Ja, men du skal være lidt af en Lambo-kender for det. Fronten er nemlig gjort en smule mere åben på den nye baghjulstrukne LP610-2.