TEKNIKKEN – HVA’ KAN DEN?
MOTOR: Volvo B230 A med turbo • Ross stempler • Autoverdi plejlstænger • standard toppakning med skæreringe i blokken • Volvo 531 topstykke, der er portet og monteret med større ventiler – 46 mm ind og 40 mm ud (originalt 44 mm ind og 35 mm ud) • Volvo standard knast • hjemmelavet plenumindsugning • Precision PT7168 Billet turbo med A/R 68 udstødningshus • 60 mm wastegate • 3” udstødning • Wolf 3D motorstyring
GEARKASSE OG DRIVLINE: Getrag-gearkasse fra en BMW 525 tds • Volvo 1030 bagtøj gearing 3,54. lavet om til 4-link.
UNDERVOGN: Gule Koni-dæmpere med Weitec fjedre
BREMSER: Forreste skiver fra en Opel Omega A 3,0 24v i 296×28 mm • bagerste er originale Volvo-bremser i 279×10 mm
FÆLGE OG DÆK: 9×16” Azev A fælge • 215/40-16 Toyo Proxes-dæk foran • 24/61-16 Michelin N02 slicks bag
KAROSSERI: Dørlåse fjernet • Golf I skærmkanter bygget på • forreste kofanger fjernet • hul i stenplade lavet større til intercooler
KABINE: Rat fra Opel Vectra A turbo • forstole af ukendt oprindelse • komplet styrtbur fra Safety Devices • Sabelt 6-punktsele • speedometer, omdrejningstæller og ladetryksur fra Speedhut • mangler at skifte de sidste ure til Speedhut
BILSTEREO: Alpine-headunit • Alpine 4” mellemtone • JBL 6×9” højtalere
PRÆSTATIONER: 148 hk+