I hvert fald ikke i New York City hvor det japanske luksusmærke lukker sin restaurant efter tre år.
Bilindustrien er kendt for at været en branchen fuld af idéer. Nogle er måske bare lidt for gode til overhovedet at holde. Som eksempelvis når et mærke kaster sig over at lave mad.
I hvert fald må japanske Lexus nu sande, at det ikke kan drive restaurant i New York City. Tre år efter åbningen i 2018 lukker stedet Intersect by Lexus, som er i det daglige er drevet af Square Hospitality Group, nemlig. Det er allerede sket.
Stedet drejede nøglen om for sidste gang lørdag 15. januar. Det skriver siden Eater.com. Og selvom stedet nu lukker, hævder en Lexus-talsmand, at restauranten ‘har været en stor succes’.
At Lexus ikke længere vil lave mad er dog ikke hele sandheden. For bilmærket holder stadig gang i sine restauranter i Tokyo og Dubai.
Flere bilmærker laver faktisk mad
At bilmærker lægger navn til spisesteder og mad i det hele taget er ikke så underligt, som det måske lyder. I hvert fald er det ikke noget nyt påfund.
Volkswagens mest solgte produkt er eksempelvis spiseligt. Desuden har både Mercedes og Genesis såkaldte pop-up-spisesteder. Ferrari er heller ikke for fine til at kaste sig over gastronomien. Sidste år meddelte mærket fra Maranello, at man vil relancere restauranten Il Cavallino, som grundlægger Enzo Ferrari eftersigende ofte besøgte.