Ford har valgt at lukke ordrebรธgerne for bestillinger pรฅ den nye F-150 Lightning.
Hvis Ford var bekymret for, om det nu ogsรฅ var en god idรฉ at sende en elektrisk pickup pรฅ vejene, skal de bare kigge i ordrebรธgerne. De bugner nemlig.
Faktisk sรฅ meget at Ford nu er nรธdt til at sige stop for forudbestillinger. Produktionen af den nye F-150 Lightning ville ellers ikke kunne fรธlge med.
Det skriver Reuters.
Antallet af forudbestillinger har da ogsรฅ ramt 200.000. Langt over de mellem 70.000 til 80.0000 eksemplarer af bilen, som Ford oprindeligt regnede med, at man ville kunne sรฆlge.
Nu siger fabrikken imidlertidig, at man gรฅr efter at kunne fordoble antallet af elektriske pikcup inden for et par รฅr. Men lige nu er man altsรฅ nรธdt til at trรฆde pรฅ bremsen.
โ Vi har vรฆret nรธdt til at stoppe med at tage imod reservationer, fordi vi har sรฅ mange, fortรฆller Jim Farley, som er adm. direktรธr i Ford, til CNBC ifรธlge Reuters.
1.050 newtonmeter
De, som har vรฆret hurtige nok til at bestille en F-150 Lightning, har kunnet vรฆlge mellem to batteripakker. Med den almindelige batteripakke siger Ford, at den nye pickup vil kunne kรธre op til 370 kilometer pรฅ รฉn opladning, mens der er 470 kilometers rรฆkkevidde at komme efter i det stรธrre batteri.
Uanset batteriets stรธrrelsen har elmotoren 563 hestekrรฆfter og 1.080 Nm. Ford siger selv, at batteriet vil kunne lades fra 15 til 80 procents kapacitet pรฅ 41 minutter.
De fรธrste eksemplarer af F-150 Lightning leveres efter planen engang i lรธbet af nรฆste รฅr.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: