Der er meget mere skub i BMW M850i, end fabrikken siger
De schweiziske tunere hos Dähler har kigget dybt i motorrummet på en BMW M850i. Og det viser sig ikke overraskende, at der er noget mere at hente end de 530 hestekræfter fra fabrikken.
135 mere er eksempelvis ikke noget problem. Med 635 hestekræfter og 850 newtonmeter fra den 4,4-liters V8 er Dählers M850i vildere end topmodellen M8. Den må nøjes med 625 hestekræfter i Competition-udgaven.
LÆS OGSÅ: Politiet – sådan har vi aldrig set bilister skjule sig før
Og det er bare toppen af tunernes 8 Serie-program. Man arbejder også på, at 840i skal have 408 hestekræfter i stedet for de oprindelige 340 styk. Også dieselvarianten 840d skrues op fra 315 hestekræfter til 380 hestekræfter og massive 800 newtonmeter.
Men her slutter Dählers 8 Serie-program ikke. Tuneren har også 21″ hjul, et rustfrit udstødningssystem og sænkningsæt på programmet til Autobahn-missilet.