Annonce:

Mænd bruger halvdelen af livet på at få råd til biler

En ny undersøgelse viser, at mænd bruger halvdelen af livet på at få råd til deres yndlings- og drømmebiler.

En ny undersøgelse viser, at mænd bruger en betydelig del af deres liv på at få råd til deres foretrukne biler.

Det er velkendt, at biler optager en stor del af hverdagen for mange mænd, og at mange af os ligefrem har dem som hobby.

Data fra American Driving Survey viser nu, at mænd i gennemsnit tilbringer over 400 timer årligt bag rattet. Og lægger man alle timer bag rattet sammen, svarer det til, at i hvert fald mænd bruger to et halvt år af livet på bare at køre bil.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Finansielt set udgør biler og transport i sig selv mellem 16 og 17 procent af en husstands samlede udgifter.

Mere end 90 procent af disse udgifter er direkte relateret til ejerskabet, vedligeholdelse og brændstof til biler.

Undersøgelser har desuden fastslået, at mænd generelt bruger mere tid på at dykke ned i en potentiel nyanskaffelse. Og det uanset om bilen så er brugt eller helt fabriksny.

Mænd søger også hyppigere mod dyrere bilmodeller.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Når man lægger den tid, mænd bruger på at tjene penge til, køre og undersøge biler sammen, er det ikke unormalt, at det samlet set løber op i årtiers investering.

Biler fylder da også ofte mere end i mændenes liv. I hvert fald er de mere end bare et praktisk transportmiddel.

¨En undersøgelse, som den amerikanske bilforhandler Carvana står bag, viser, at 60 procent af amerikanerne hellere vil eje deres drømmebil end deres drømmehus. Og det uanset om man spørger mænd eller kvinder.


Over 40 procent af mændene er villige til at bruge 100.000 dollars eller mere på at realisere en drøm på fire hjul.

Mænd begynder som regel at drømme om biler allerede i teenageårene, hvor dagdrømmeri ofte slår over i en bestemt bilmodel.

For en fjerdedel af mændene er deres relation til deres bil så stærk, at de betegner det som et ‚kærlighedsforhold‛.

Det er også udbredt, at mænd giver deres biler et navn. Biler symboliserer for mange mænd personlig frihed, status og identitet.

Når man medregner de økonomiske omkostninger, tid og det følelsesmæssige engagement, mænd investerer i at komme i nærhed af ‚drømmebilen‛, løber det uhyggeligt hurtigt op.

Annonce:

Processen med at spare op, undersøge markedet, tilpasse bilen eller blot drømme om den kan strække sig over mange år.

Passion handler om mere end blot transport. Den er et udtryk for personlighed, ambitioner og et håndgribeligt resultat af mange års hårdt arbejde for at tjene penge nok, konkluderer undersøgelsen.

Tak fordi du læste med.
Læs flere artikler efter annoncerne:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Populære

Få vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også