Tunerne fra MagnaFlow har fået Toyota Supra til at lyde af mere på en helt særlig måde
Selvom BMW Z4 og Toyota Supra er biler bygget på samme platform, så har BMWen faktisk flest heste.
Det faktum laver MagnaFlows nye udstødningssystem til den japanske sportsvogn ikke meget om på. Firmaet lover en effektforøgelse på fire hestekræfter i forhold til fabrikkens 340 hk.
Men systemet får den tre-liters rækkesekser til at lyde af mere. MagnaFlow hævder selv, at udstødningen alene vil kunne hente over 14 hestekræfter, hvis fabrikkens mororestriktioner fjernes helt.
LÆS OGSÅ: Honda-designer tegner Mk.IV-inspirerede Supra MK.V
Udover de ekstra hestekræfter, er MagnaFlows udstødningssystem værd at bemærke, fordi det er bygget op som moduler, der let kan skiftes ud, alt efter hvordan Supra-ejerne vil have deres bil til at lyde.
Systemet koster 2.500 dollar og leverer fra begyndelsen en “dyb og aggressiv” lyd. Dette kan dog laves om med et xTreme Delete-modul, der frembringer en mere “racer”-agtig lyd.
Alt afhængig af sammensætningen er Magnaflows udstødning mellem 0,4 og 3,8 kilo lettere end det fabriksmonterede udstødningssystem.