Og det skal ikke koste dig en arm, fire bondegårde og din pensionsopsparing
Ingen er helt sikre på, hvor mange hestekræfter Toyota fra fabrikken udstyrer Supra Mk.V med. Officielt er der 340 hypper i den tre-liters rækkeksekser fra BMW – officelt..
Omvendt er tunerne fra Manhart i Tyskland rimelig sikre på, at deres Supra-bud yder 450 hestekræfter og 650 newtonmeter. Det er i øvrigt 100 newtonmeter mere end fra fabrikken.
De har derfor meget passende døbt den GR 450. Manhart er nået dertil, fordi man, som enhver anden tuner efterhånden, har fodret motorstyringen med noget nyt software.
Men den tyske tuner smider faktisk også et nyt udstødningssystem med 300-celles racer-katalysatorere efter den delvist tyske sportsvogn.
Og skulle man nu være blandt de få, der endnu ikke ved det; Ja, der er BMW-teknik under Toyota-emblemerne.
LÆS OGSÅ: Gal hollænder kører over 300 km/t i Supra med 1.239 hk
Men det bliver bilen ikke ringere af. For Manhart sætter downpipe, en erstatning for benzin-partikelfilteret og en KW-gevindundervogn på Supra’eren, hvis du krydser ordresedlen af de rigtige steder.
Det hele kommer heldigvis i trin. Så kan du nøjes med motorstyringen alene, lander regningen på 2.436 euro. Godt 18.000 danske kroner.
Men sæt lige hak ved de 20″ hjul. For så har du en dækmontering, der siger 285/30 bagtil.
Bilen i klippet herunder er der gjort lidt ekstra ved, uden at det dog er oplyst præcist hvad. Men den er god for 482 hypper og trækker hæderligt hele vejen fra 0 til 288 km/t
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre mellem billeder og video af bilen herunder