Alene fabriksbilen er rasende dyr på danske plader. Men er der luft i budgettet, står Manhart klar.
Der er den mindste motor, du overhovedet kan få i en Land Rover Defender. Nemlig en to-liters med fire cylindre. Fra fabrikken i England yder den 300 hestekræfter. Men der er mere potientiale i den. Meget mere faktisk.
For sender man bilen en tur forbi Manhart i Tyskland, kommer den retur med 450 hestekræfter. Men der er stadig et stykke op til topmodellen, der med sin V8’er og kompressorladning yder 525 hestekræfter.
Manhart har endnu ikke sagt noget om hverken pris eller antal. Men vi har en god idé om, at det ikke bliver en billig omgang. Interesserede købere opfordres da også til at forudbestille allerede nu. For mange eksemplarer bliver det ikke til, siger tuneren. I Danmark koster bilen fra 1,1 million kr., når afgiften regnes med. Prisen kommer selvfølgelig oveni det, Manhart skal have for ombygningen.